CentraalBeheer.nl


Vernieuwing websites schadeverzekeringen.

Centraal Beheer, bekend van ‘Even Apeldoorn bellen’, maakt onderdeel uit van Achmea, de grootste verzekeringsgroep van Nederland. Mensen helpen doen ze al meer dan 110 jaar en Centraal Beheer gelooft daarbij sterk in het bieden van oplossingen. Want voor alles is een oplossing. Klanten willen steeds meer online regelen. Ze moeten dan wel voldoende gerust gesteld zijn dat alles goed geregeld is.

Uitdaging van vooral grotere organisaties is om de klant niet uit het oog te verliezen en dicht bij hem te staan. Voor betere balans tussen verkoopdoelstellingen en klantbehoefte en het eenvoudiger regelen van online zaken (minder onnodige calls) moest de bestaande, verouderde website volledig op de schop. Gedurende 2 jaar ben ik als art director mede verantwoordelijk geweest voor UX en UI van centraalbeheer.nl. Wat begon als een relatief eenvoudige homepage restyle resulteerde in een optimalisatie en rebranding van de totale website rondom schadeverzekeringen.

Een groot leerzaam project waarbij ik als onderdeel van het multidisciplinaire branding scrumteam ‘Crusaders’ samenwerkte met andere specialistische scrumteams. Een gestructureerde agile aanpak waarbij we werkten met zogenaamde ‘strips’; buildingblocks welke apart werden ontworpen en waarmee de website modulair is opgebouwd. Flexibel inzetbaar bij de opbouw van diverse klantreizen en campagnes. Alles vanuit de usercentric gedachte dus continue getoetst door middel van uitgebreide usertests.

Het resultaat is een totaal vernieuwde en beter converterende website volledig ontwikkeld vanuit de merkwaarden persoonlijk, oplossingsgericht, verrassend en vernieuwend. Een website die door de agile aanpak nog steeds continu wordt getoetst en verbetert.

Meer weten? Neem contact op.

Expertises:

  • Activatie
  • App
  • Identiteit
  • UX/UI design