Ordina Open branding

Autotron Rosmalen

Leisure-concern Libéma organiseert jaarlijks een internationaal gras tennistoernooi dat gehouden wordt in Rosmalen. De wedstrijden in het heren-, dames- en dubbeltoernooi worden gespeeld op de buitenbanen van het Autotron. Het toernooi in het herenenkelspel maakt onderdeel uit van de ATP World Tour 250 en het toernooi bij de dames is onderdeel van de WTA International Tournaments Series. Naast tennis is het tevens een belangrijk evenement voor zakelijk netwerken. Van 2002 tot en met 2009 was IT-dienstverlener Ordina daarom titelsponsor en stond het bekend onder de naam ‘Ordina Open’.

Een aantal jaar dat Ordina hoofdsponsor van het toernooi ben ik als art director vanuit digital agency Clockwork verantwoordelijk geweest voor de visuele identiteit van on- en offline toernooi uitingen. De Ordina Open vormgeving was een dynamische huisstijl waarbij de uitstraling een jaarlijks variant was vanuit een zelfde basis set aan assets. Met deze werkwijze was de toernooi vormgeving steeds herkenbaar en toch ook weer onderscheidend en vernieuwend ten opzichte van voorgaande jaren.

Het 2009 toernooi kenmerkt zich door het gebruik van dynamische gebogen vlakken en lijnen. Verlooptinten afgewisseld met ingekaderde fotografie gecombineerd met silhouetten geven een speelse beeldtaal met een herkenbaar sportief karakter.

Meer weten? Neem contact op.

Expertises:

  • Activatie
  • Design
  • Identiteit
  • Print