Steps

#fullcolourfriday activatie campagne

Het modemerk Steps wil dat vrouwen zich krachtig voelen in hun outfit waarbij kleur, prints en de jurk belangrijke elementen zijn. Ze hadden echter moeite dit merkbeeld op de juiste manier over te brengen op de doelgroep. Er was daarom behoefte aan een krachtig signaal.

Na een brainstorm met DNZ kozen we voor Black Friday als event om het onderscheidende merkverhaal van Steps te onderstrepen. Idee was om niet zwart maar juiste de kracht van kleur te promoten! De Black Friday korting was dan ook alleen geldig op kleuritems, exclusief toegankelijk voor ‘Steps Friends’ uit het loyaliteitsprogramma.

Als Art Director was ik naast campagnebeeld en vormgeving ook verantwoordelijk voor video productie. Ik bedacht ook de hashtag #fullcolourfriday, ontwikkelde het kleurrijke facefilter een winactie met een Instagram Augmented Reality (AR) filter wat de stories van volgers liet exploderen van kleur.

Aan de hand van een contentplanning werd aantrekkelijke content verspreid waarbij het visuele concept consistent was doorgevoerd. Zowel in on- als offline uitingen werd de powervrouw centraal gezet met kleurrijke en impactvolle beelden en video’s. Zo zijn winkeletalages, online advertenties, de website, de app, mailings, social media uitingen en diverse advertising kanalen gebruikt om de boodschap van kleur te verspreiden. Resultaat was een groot bereik op diverse kanalen; interactie met de doelgroep, nieuwe Instagram volgers, meer dan 700 nieuwe Steps Friends, een stijgende verkoop en de merkwaarden van Steps duidelijk in alle uitingen verwerkt.

Meer weten? Neem contact op.

IE-recht: DNZ

Expertises:

  • Activatie
  • App
  • AR
  • Concepting
  • Copy
  • Design
  • Print
  • Strategie