Wensink outdoor campagne

De nieuwste Vito

Wensink levert als mobiliteitsoplosser ‘Mobility as a service’. Klanten kunnen hier niet alleen terecht voor de aanschaf van een nieuwe of gebruikte personenauto maar ook voor trucks, trailers en bedrijfswagens. Ze verzorgen daarnaast oa. ook onderhoud, leasing, financiering.

Wensink Bedrijfsauto’s vroeg DNZ een vernieuwend Out Of Home (OOH) concept ter introductie van de nieuwe Mercedes-Benz Vito te ontwerpen. Vaak wordt hiervoor bestaand, en voornamelijk zwarte promotiemateriaal van het automerk zelf hergebruikt en voorzien van een Wensink logo. Uitdaging was om hiervoor een fris Wensink merk-eigen campagnebeeld te ontwikkelen waarbij nu juist het dealermerk centraal stond.

Ik ontwierp een nieuw modulaire design waarbij het Wensink logo een prominente positie in nam. Gecombineerd met Mercedes fotografie ontstond een letterlijke verbinding tussen beide merken. Dit werd aangevuld met de bestaande campagne-boodschap en vormgeving en een subtiel Mercedes-Bens logo als afzender. Samengebracht tot een evenwichtig geheel met veel witruimte wat zowel dichtbij als op afstand goed communiceerde.

Het resultaat was een opvallende en impactvolle Out-of-Home (OOH) campagne in Noord-Oost Nederland. Daarbij werden naast ruim 800 A0-displays en dubbelzijdige 2-signs ook Ocean mega reclamemasten van indrukwekkend formaat ingezet. Een deel van Nederland kleurde voor een paar maanden Wensink met the art of outdoor!

Meer weten? Neem contact op.

IE-recht: DNZ

Expertises:

  • Activatie
  • Design
  • Video
  • Identiteit
  • Print