Introductie Twickto

Geen droom te groot

Al in 1995 bedacht vader De Wilde een eigen constructiespeelgoed voor zijn zoons. Zoon Robin zorgt er nu meer dan 20 jaar later voor dat dit “next level constructiespeelgoed” op de markt komt. De droom van een vader. De ambities van een zoon. Twickto is een nieuwe Nederlandse speler in de speelgoedwereld, maar stuwende kracht is een familiebedrijf met al meer dan 45 jaar ervaring in ondernemen en techniek.

Na een doelgroep en positionerings analyse ontwierp ik een doeltreffend visueel communicatie concept rondom Twickto’s usp ‘snel groot bouwen’ inclusief bijpassende modulaire wereldbol (3d uitwerking door Studio Mad) en de pay-off “Geen droom te groot”. Samen met het DNZ creatief team bedachten we een slim gamification marketing concept rondom een tiental product werelden. Elke wereld correspondeert met een constructiespeelgoed-serie onder het motto ‘bouw je eigen Twickto wereld!’.

Op basis van de bestaande huisstijl (door bureau GBO) ontwierp ik vervolgens de website voor de consumentenmarkt: van product naar beleving. Overtuigend naar volwassenen en inspirerend naar kinderen met loyaliteit en conversie als doel. Omdat Twickto niet alleen leuk maar ook een leerzaam is wordt het ook aangeboden op scholen onder de naam Twickto Education waarvoor ik later ook de website ontwierp.

Alles werd ondersteund door mailings en een aansprekende (online) branding campagne. Daarmee is een prachtige basis gelegd met veel ambitie voor de toekomst. Geen droom te groot!

Meer weten? Neem contact op.

IE-recht: DNZ

Expertises:

  • Activatie
  • Concepting
  • Copy
  • Video
  • UX/UI