wehkamp.nl

Online rebranding.

Wehkamp is van oudsher altijd een innovatief bedrijf geweest. Begonnen als postorder is het bedrijf door de jaren heen uitgegroeid tot het grootste online warenhuis van Nederland. De catalogus van vroeger heeft plaatsgemaakt voor een webshop met 160.000 artikelen, die jaarlijks 122 miljoen bezoekers trekt, waarvan 1,7 miljoen vaste klanten.

In 2008 vond een belangrijke strategische koerswijziging plaatst. Het bedrijf werd overgenomen door RFS Holland Holding en er volgde een transitie van Wehkamp naar wehkamp.nl, een trendy en eigentijds webwarenhuis. Het merk wehkamp.nl is altijd aan verandering onderhevig geweest. Bij deze herpositionering hoorde dan ook een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld onder leiding van marketeer en ‘hervormer’ Ton van Eijk (ex-V&D en HEMA).

Als art director was ik vanuit Clockwork eindverantwoordelijk voor de online doorvertaling naar een eigentijdse, actuele look&feel. Een nieuw  webontwerp gericht op het inspireren van bezoekers waarbij ze ook andere werelden van wehkamp.nl ontdekken. Inspireren, verleiden en verrassen.

Expertises:

  • Design
  • Strategie
  • UX/UI design