The Voice of Holland

The Voice of Holland is een unieke (zang)talentenjacht die sinds 17 september 2010 door RTL4 wordt uitgezonden. Het groeide sindsdien uit tot een waar kijkcijferkanon en door het succes van de Nederlandse versie werd de programmaformule wereldwijd verkocht.

Clockwork was vanaf het prille begin Digital Partner van dit multimediale format van John de Mol’s media productiebedrijf Talpa en RTL. In 2010 – toen Hyves nog een sociaal platform was – was ik verantwoordelijk voor de gepersonaliseerde retargeting banner campagne waarbij Hyves-gebruikers bij naam werden aangesproken. Doel was het genereren van traffic naar de website en kandidaten werven die meteen online auditie konden doen voor een virtuele jury door middel van innovatief softwareprogramma. Uniek voor die tijd.

Ook in het daaropvolgende jaren ben ik regelmatig betrokken geweest bij concept- en designonderdelen zoals de “videowall” waar optredens en reportages konden worden bekeken.

Meer weten? Neem contact op.

Expertises:

  • Concepting
  • Identiteit
  • UX/UI design