Tuinland rebranding

Groeien van geluk.

Tuincentrum Tuinland maakt al sinds 1919 het leven groener. Een prachtig 100-jarig jubileum waarvoor ik het cadeau maakte.

Uit een Brandsprint met DNZ bleek dat niet alleen de webshop aan vernieuwing toe was. Wie is Tuinland eigenlijk en wat is het onderscheidende verhaal? Kortom de WHY: ‘Wij geloven dat een groene wereld het leven van alle mensen gelukkiger maakt.’ De start voor transformatie van het merk en daarmee de 4 fysieke winkels en de webshop. 

In nauwe samenwerking met de Tuinland directie ontwierp ik een onderscheidend, eigenwijs logo in de vorm van een versimpelde Mandala opgebouwd uit de vier elementen water, aarde, lucht en vuur. Een volledig nieuwe merkidentiteit inclusief pay-off ‘Groeien van geluk’ en nieuwe naam voor de koopjes: ‘Gelukjes’. Een inspirerend brandbook en brandmovie lieten de visie écht tot leven komen. Ook adviseerde ik over winkelinrichting en ontwierp zo’n 100 huisstijldragers. Het totaalconcept werd tevens vastgelegd op een centrale plek in een uitgebreid interactief huisstijlhandboek met richtlijnen en downloads.

Een fantastisch, uitdagend project met veel verschillende expertises waaraan ik een belangrijke bijdrage heb mogen leveren. 

IE-recht: DNZ

Meer weten? Neem dan contact op.

Expertises:

  • Activatie
  • App
  • Concepting
  • Copy
  • Design
  • Video
  • Identiteit
  • Logo
  • Print
  • Strategie