Mepal Fruitfilter

AR product activatie.

Mepal verrijkt al sinds de jaren vijftig het leven van mensen met slimme, duurzame kunststof producten op het gebied van eten en drinken. Herkenbare producten met goed doordachte oplossingen, functionele en tijdloze uitstraling én eigentijds design. Mepal is er voor alle levensmoment en onderstreept dit dan ook met de dubbelzinninge pay-off ‘Mepal. Voor altijd.’

Tijdens de Huishoudbeurs wilde Mepal de aandacht vestigen op het merk en daarbij laagdrempelig de interactie aangaan met de doelgroep. Enthousiast geworden over het facefilter wat ik eerder ontwikkelde voor Steps bedachten we samen met DNZ het campagne mechanisme waarbij de Fruit- & Veggiepot Ellipse centraal staat. Een typisch Mepal product waarin alle merkwaarden samen komen; ontworpen om slim en gezond te snacken. 

Ik tekende een ‘merkwaardig’ Instagram facefilter gebaseerd op fruitsoorten en verschillende kleuren waarin de Fruitpot verkrijgbaar is. Een AR filter gabaseerd op het oorspronkelijke 3D ontwerp van de Fruitpot. Raak je smartphone scherm aan en alles van andere smaak. De winactie: ‘Hoe fruitig ben jij? Maak een fruitfilter selfie, tag #mepalfruitfilter, mention @mepalnl en maak kans op €250 aan Mepal producten!’ Naast veel fruitige selfies leverde dit ruim 11.000 views op! Mooie exposure waarmee Mepal onderstreept hoe belangrijk gezond eten is, ook als je weinig tijd hebt. 

Leerzaam om bij de uitwerking van het creatief concept zelf ook nieuwe technieken toe te passen voor een merk met zo’n rijke historie. Ook creatief het engagement van je klanten verhogen?

IE-recht: DNZ

Meer weten? Neem contact op.

Expertises:

  • App
  • AR
  • Concepting
  • Design