D.E Master Blenders 1753

Brandportal

Douwe Egberts bestaat al meer dan 260 jaar. Tegenwoordig is het merk niet meer weg te denken uit de Nederlandse supermarkten. In 2011 wordt besloten de internationale koffie- en theeactiviteiten af te splitsen van moederbedrijf Sara Lee waarna D.E MASTER BLENDERS 1753 ontstond. Hiervoor werd een geheel nieuw brand ontwikkeld door VBAT Amsterdam.

Merken van deze omvang hebben een platform nodig waar alle merkuitingen beheerd en gedeeld kunnen worden. Een centraal naslagwerk voor richtlijnen waar deze zowel on- als offline toegepast kunnen worden. En waar men inspiratie vindt om te werken aan een consistent merk.

Op basis van Brand Portal software ontwierp ik het concept voor het D.E Masterblenders brand platform bestaande uit verschillende modules die essentieel zijn voor Brand Managers. Denk daarbij aan het digitale brand book, de style guide en een overzicht van digital brand assets. Het beheert en ontsluit alle digitale middelen.

Het platform is een mooie mix geworden tussen inspiratie en praktische functionaliteit.

Zin in een kop koffie? Ik ook. Neem contact op.

Expertises:

  • Identiteit
  • UX/UI design